De vos blogt

TikDo's and Don'ts

TikTok: het socialemediaplatform dat de wereld verovert met zijn eindeloze stroom aan content en trends. Als bedrijf kan het nuttig zijn om op deze trein van entertainment en engagement te springen. Maar hoe maak je van jouw TikTok-kanaal een succesvolle marketingtool, zonder in de valkuilen te trappen? Hier zijn enkele cruciale do’s en don’ts om je bedrijf te promoten op TikTok.

Tik Tok Train

TikTok voor bedrijven: Do’s

1. Wees authentiek

TikTok-gebruikers waarderen echtheid. Gebruik spontane content die de menselijke kant van je bedrijf toont. Door een persoonlijke connectie te maken met je publiek, vergroot je de betrokkenheid en bouw je aan een loyale community.

2. Ken je doelgroep

Begrijp de TikTok-cultuur en de interesses van je doelgroep. Wéét wie je doelgroep is. Gen Z is talrijk aanwezig op de app, dus het kan nuttig zijn om eerst uit te vogelen wat hen aanspreekt. Zoek uit wat de trending topics, challenges en geluiden zijn binnen je niche. Creëer content die aansluit bij de verwachtingen en behoeften van je doelgroep.

3. Ga voor creativiteit

Maak originele video’s om op te vallen in een overvolle feed. Experimenteer met verschillende formats, gebruik visuele effecten en speel in op de nieuwste trends en memes. Wees niet bang om risico's te nemen en out of the box te denken.

Tik Tok Box Pijl

4. Interactie is cruciaal

TikTok-succes hangt af van betrokkenheid. Negeer nooit opmerkingen of berichten van je volgers. Reageer op feedback, vragen en opmerkingen. Wil je je likability een boost geven? Toon waardering voor de mening van je volgers, en bouw zo een band met hen op.

Tik Tok Sales

TikTok voor bedrijven: Don’ts

1. Verkoop te agressief

Als er iets is wat niemand leuk vindt, is het wel opdringerige reclame. Vermijd het om directe verkoopvideo’s te maken, of je product of diensten te pushen in je content. Richt je in plaats daarvan op het bieden van waarde en entertainment aan je publiek. Maak boeiende en vermakelijke content die gebruikers willen bekijken en delen, zonder dat het aanvoelt als een verkooppraatje.

2. Copypaste content

Elk socialemediaplatform heeft zijn eigen unieke stijl en cultuur, en TikTok is daarop geen uitzondering. Video’s die het goed doen op TikTok, doen het vaak minder goed op Instagram en omgekeerd. Hergebruik geen content die niet geschikt is voor TikTok. Focus in plaats daarvan op het maken van originele en boeiende video's die passen bij de TikTok-esthetiek en -trends.

Zin gekregen om het TikTok-net te veroveren?

Sociale media voor jouw bedrijf